پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت آموزشی آموزشگاه های آزاد

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت آموزشی آموزشگاه های آزاد

دانلود پایان نامه مدیریت آموزشی آموزشگاه های آزاد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 843
فرمت فایل doc
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت آموزشی آموزشگاه های آزاد

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت آموزشی آموزشگاه های آزاد

هدف کلی
توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن
آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن سیستم های باز و بسته و کارکرد های آن
آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهای رسمی و غیر رسمی
شناسایی سبک های مدیریتی ، آشنایی با اصول مدیریت و کاربرد آنها
آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن
اصولاً، در ارتباط با پدیده‌ای دو نوع نگرش وجود دارد:
الف- نگرش تجزیه‌گرا مکانیسمی ب- نگرش کل‌گرا یا سیستمی
هر دو نگرش مورد توجه صاحبنظران بوده، واجد ریشه تاریخی و قومیتی نیز می‌باشند.
الف) نگرش تجزیه‌گرا
این نگرش مطابق با اندیشه فلاسفه یونان باستان است. به این صورت که هر پدیده‌آی را به زیرمجموعه‌های آن و اجزاء خرد تقسیم نموده تا با مطالعه رفتاری هر قسمت، رفتار پدیده‌ای اصلی مورد بررسی قرار گیرد. رنه دکارت از بنیانگذاران این نظریه می‌باشد و اصول کلی مورد تأیید وی برای برخورد با هر پدیده‌ای بدین شرح است:
1- تنها مواردی قابل پذیرش است که حقیقت آن مشخص شده باشد.
2- روند بررسی اجزا و زیرمجموعه‌ها، از ساده‌ترین عناصر تا پیچیده‌تر آن می‌باشد.
3- در تمام مراحل بررسی و مطالعه، نظم در پرداختن به آن اهمیت دارد.
4- حتی‌الامکان هر مسئله‌ای به اجزاء و عناصر کوچکتر تجزیه گردد.
نگرش تجزیه‌گرا در قرن هفدهم نگرشی فراگیر بود و منجر به کشف بسیاری از علوم دست نیافته و تقابل مناسب با بسیاری پدیده‌ها شد.
از دیگر طرفداران تجزیه علوم مختلف از فلسفه و تبدیل هر یک به مجموعه‌ای از شاخه‌های منشعب (نگرش تجزیه‌گرا) می‌توان به هیوم و روسو اشاره نمود.
ب) نگرش کل‌گرا
این نوع نگرش نیز واجد ریشه باستانی می‌باشد و غالباً در ممالک چین، یونان و ایران باستان مطرح بوده است. به طور کلی ویژگی این نوع نگرش، برعکس نگرش قبلی است. به طوری که نخست رفتار کلی مجموعه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس با توجه به اینکه هر جزء آن دارای ماهیت و وظیفه‌ای مشخص در مجموعه می‌باشد، اثرگذاری و اثرپذیری هر یک بررسی می‌شود.
در وافع رفتار کلی پدیده مورد نظر، حاصل جمع رفتار اجزاء نیست بلکه برآیند تأثیر تمامی نیروهای درون سیستم است. ضمن اینکه به جز عوامل درونی و اجزاء موجود واجد اثرگذاری می‌باشند، از خارج سیستم نیز می‌توان نیروهای مؤثر را پیش‌بینی نمود.
آمادگی ذهنی و انعطاف‌پذیری فکری از جمله پارامترهای اصلی نگرش سیستمی است. به این صورت که در چارچوب تفکر سیستمی، عدم محوریت عادات و اندیشه‌های آشنا و انعطاف‌پذیری در برابر اندیشه‌های جدید و توجه روابط متقابل اجزاء سیستم، دارای اهمیت زیادی می‌باشد.
واژه سیستم، ریشه یونانی (Systema) داشته و مرکب از (SYN) به معنی با هم، و (Histanai) به معنای سبب، برای می‌باشد.
ذیلاً به برخی تعاریف رایج و معتبر مفهوم سیستم اشاره می‌شود و بدین ترتیب، سیستم عبارتست از:
مجموعه‌ای متشکل از اجزاء و عوامل وابسته که تماماً در راستای اهداف کلی می‌باشند.
کلیتی متشکلاز اجزای مرتبط و پیکره ای سازمان یافته از اشیاء مادی یا غیرمادی.
کلمات کلیدی:

مدیریت

سبک های مدیریتی

برنامه‌ریزی و نظارت

برقراری روابط انسانی

فهرست

(فصل اول) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن 1

(فصل دوم) توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و کارکردهای آن 28

(فصل سوم) توانایی اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های مؤسسات کارآموزی 51

(فصل چهارم) توانایی برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها 78

(فصل پنجم) توانایی ارزشیابی از دوره‌های آموزشی 88

(فصل ششم)‌توانایی تهیه گزارش‌های مورد نیاز آموزشگاه‌ها 100

(فصل هفتم) توانایی برقراری روابط انسانی 115

(فصل هشتم) توانایی نظارت بر امور مالی آموزشگاه 137

(فصل نهم) توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کار 151

منابع 165

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *